Kawasaki KX 250F

Ta japońska maszyna doskonale pracuje, dzięki czemu łatwo i przyjemnie się nią jeździ. Płynnie przyspiesza na każdej drodze. Zawieszenie tego motocykla doskonale sprawdza się w czasie jazdy. Duże pole manewru mamy dzięki dużemu zakresowi regulacji. Silnik o małej pojemności (250) generuje ogromną moc, przy dużo wyższych obrotach, zachowuje równocześnie trwałość i niezawodność. Silnik KX 250F naszpikowany jest najnowocześniejszą techniką. Optymalizacja spalania, wyższe osiągi oraz niezwykle precyzyjne zestrojenie jednostki napędowej pozwalają na osiągnięcie lepszej charakterystyki w pełnym zakresie obrotów. Ten motocykl posiada silnik jednocylindrowy o pojemności 249 ccm. Skrzynia biegów jest pięciobiegowa, a biegi doskonale wchodzą. Jego maksymalna moc to 55.60 KM (40.6 kW). Jest to lekki motocykl, ponieważ waży 97 kilogramów, dzięki czemu łatwo jest nim manewrować.

KMZ Dniepr 650 MT 10

Dniepr to marka ciężkich motocykli produkowanych przez Kijowskie Zakłady Motocyklowe w Kijowie na Ukrainie w użyciu od 1967 roku. Pierwsze motocykle zaczęto produkować od 21 września 1945 roku. Produkowane są do dnia dzisiejszego. Według radzieckiej instrukcji obsługi, Dniepr jest ciężkim motocyklem turystycznym przeznaczonym do jazdy w trudnych warunkach terenowych. Radzieckie maszyny z silnikiem typu bokser to dziś klasyki, choć nadal są produkowane. Od kilkunastu lat już jako rosyjskie i ukraińskie. Ruskie boksery mają dziesiątki tysięcy fanów na całym świecie, zrzeszonych w setkach klubów. Wiele takich klubów działa na innych kontynentach, te maszyny mają miłośników nawet w Wietnamie! Jakie były narodziny tej legendy? By to poznać, musimy się cofnąć daleko w czasie. Na 50-lecie rewolucji październikowej (1967) ukraińska fabryka wypuściła K 650 Dniepr, oznaczony jako MT 8. W 1971 r. zastąpił go Dniepr MT 9, po kolejnych trzech latach ukazał się Dniepr MT 10, w którym 12-woltowa instalacja zastąpiła 6-woltową, a moc wzrosła do 36 KM.